Heroes3 alapvető stratégiák:Várak(megértése némi alapszintű Heroes tudást igényel)

Melyik a legjobb vár?

Bárki kezdi is el a játékot hamar rájön , hogy nagyon összetett, különös odafigyelést igényel(persze csak ha nyerni akarsz és érdekel az , hogy mit csinálsz  és miért).A játékmenet(szabályok,történet stb..) sok helyen megtalálható  és nem ezekről szeretnék beszélni ,ha valaki nem ismeri akkor olvassa el például a wikipédián.
Először csak a kilenc várat mutatom be(az értékeléseket személyes tapasztalat alapján írom ez csak az én véleményem):
                                       Castle(kastély):castle2.jpg

                  Necropolis(Élőhalottak városa):necropolis.jpg

                            Inferno(Pokol):inferno.jpg

                         Stronghold(["homokvár"]erőd):stronghold.jpg

                     Conflux(Elementál vár):conflux.jpg

                  Rampart(favár):rampart.jpg

                               Tower(["Hóvár"]Toronyvár):tower.jpg

                       Dungeon(Alvilági vár):dungeon.jpg

                         Fortress(["mocsárvár"]Erdei erőd):fortress.jpg

A sort a Castle várral kezdem:
Egységei közül fő erőssége az Arkangyalok és a Griffek viszont sok nyersanyagba kerül amíg idáig jut az ember  és még drága egység is az angyal.Hősei közül egy mágus sincs(véleményem szerint a varázslókkal lehet a legjobb eredményt elérni)ami nagy hátrány szerintem.A legjobb hős a várból Sir Mullich a gyorsasága miatt.Ezzel a néppel én a Capitol-rusht javaslom és a játék elhúzását hisz eleinte a Marksmen-en kívül kimondottan gyenge egységei vannak.A játék végén erős a vár.

Necropolis: Ez a nép nagy odafigyelést és sok gyakorlást igényel hisz a korai szakaszon múlik minden, ha ügyes vagy,esetleg szerencséd van akkor egyeduralkodóvá válhatsz a játék végéig, viszont nagyon könnyű elvérezni az elején(főleg anyagi gondok) és ez szinte azonnali vereséget von maga után.Egyetlen(!) távolsági egysége a Lich viszont neki területre sebző lövése van és ez nagyon erőssé teszi a Black Knight és a Csontsárkány(Bone dragon) is erős és viszonylag olcsó.Ezek mellett minden necromancer hős rendelkezik a Necromancy képességgel és ezáltal minden csata után kap valamennyi(a csatától függő) csontvázat.Szerintem itt a legjobb hős Sandro(erős mágushős) esetleg Septienna a Death Ripple(minden nem élőhalott egységre sebző varázslat) miatt.Ezzel a várral a Csontsárkány-rusht ajánlom ha tudsz szerezni elég bányát a játék elején, ellenkező esetben Capitol-rush.Ez a vár főleg a játék közepén erős akkor kell behozhatatlan előnyt szerezni vele.

Inferno:Ez a vár rendkívül speciális játékstílussal rendelkezik mivel egységei közül csak az ördög és az Efretee Sultan igazán jó egységek viszont elég drágák...Ez a nép alapvetően nagyon kevés nyersanyagba kerül(kivétel az Efretee Sultan és az ördög kiképzőhelye) és a Castle Gate segítségével(persze több vár esetén) szinte bármikor bármelyik vár bevédhető és a pálya egyik végéből a másik végébe tudunk egységeket küldeni azonnal.
A várnak 3 kiemelkedő hőse van: Zydar(jó mágushős hamar sokat sebez), Xyron(Az Inferno varázslat[területre sebzez elég sokat] a specialitása amivel a játék korai szakaszában nagyon erős hősnek számít) és Ayden(az ő képessége miatt a játék korai fázisától kezdve a végéig sok a varázspontja így szinte folyamatosan varázsolhat)
Én ezzel a várral a Pitlord -rusht javaslom utána Capitol és mehetünk egészen az ördögig.Ezzel a várral akkor tudsz érvényesülni ,hogyha szerzel még pár Inferno várat vagy a főhősödből erős mágust csinálsz a játék korai szakaszában.

Stronghold:Ez a vár tipikusan nem a hősre(Max 3 varázstorony) hanem a hadseregre támaszkodik.Jó esetben már a negyedik körben(!) meg lehet venni a Behemótot és harmadikban a Roc-ot amivel bődületes előnyre tehetsz szert a játék elején Az egységek olcsók mint ahogy az építmények is és mindemellett erősek is.A nép hátránya az , hogy igazán erős mágushősnek csak Gird alkalmas de ahhoz hogy sikeres mágus legyen nagy szerencse kell mivel a vár körülményei inkább a harcos hősökre vannak kitalálva ( pl. Crag Hack).Ez a vár erős a játék korai szakaszában viszont későbbre elgyengül így a kezdetekkor minnél nagyobb előnyre kell szert tennünk a győzelem érdekében.
 
Conflux :Ez a legalkalmasabb vár egy erős mágus kiképzésére a Magic University miatt amivel mind a négy féle varázslatból(tűz,vít,föld,levegő) megszerzi az alapszintű(basic) tudást a hősünk így már csak tovább kell fejleszteni azokat.Nyilván ennek az az ára hogy az egységei nem túl erősek kivétel a Phoenix a vár legmagasabb szintű egysége amiből hetente 4(!) is képezhető.A vár legjobb mágusa Ciele, aki a játék korai szakaszától kezdve borzasztóan sokat sebez varázslataival.Ezzel a néppel a Capitol-rusht javaslom (persze közben minnél gyorsabban a Magic University kiépítését) majd utána Phoenix-rush.

Rampart:Ezzel a néppel elég egyszerűen lehet játszani mivel nincs olyan sok választási lehetőseg.Leginkább mágusokra van kitalálva a vár(persze ez nem azt jelenti hogy gyengék az egységei) közülük is főleg Elleshar-ra a játék elején érdemes kifejleszteni a Grand Elves-eket mivel ők elég erősök a lövészek közül így a hőssel szinte minden bányát megszerezhetünk és sok harcba belemehetünk nyugodtan(gyorsan fejlődik a hősünk), mert a lövész majd megnyeri a csatát nekünk.ezután Capitol rush(ha épp van némi fölösleges pénzünk akkor vegyük meg a Treasuryt amivel kamatozik a pénzünk) majd két lehetőségünk van:1.Mágustorony felépítése ötös szintre 2.Green majd később Gold dragon rush.Ez a vár a játék elejétől a végéig kiegyensúlyozott egyedül a nyersanyagokkal kell egy picit vigyáznunk különben összedőlhet minden.

Tower:Erős vár ez nem kétséges de a legnagyobb előnyének mégis egy hőst gondolok : Slomyr. A láncvillám varázslattal 5 ellenséges egységre erős csapást mér és a játék elejétől kezdve nagy előnyt jelent az ellenfeleivel szemben.A játék elején fejleszzük ki a Master Gremlint így az sokszor hatékonyabb lesz a játék eleji csatákban és bátrabban támadhatunk rá bárkire is.Ezután szokványos stratégia:Capitol-rush majd Titán rush.Ez a vár is segíti a mágusokat(Slomyr főleg :) )a Library nevű építménnyel.Ez a vár a játék későbbi szakaszaiban erős inkább tehát próbáljuk meg elhúzni a játékot a siker érdekében, illetve létfontosságú ,hogy Slomyrból erős varázsló váljon.

Dungeon:A játék elején nincsenek igazán erős egységei ,épületei drágák viszont a Black Dragon(fekete sárkány) az egész játék egyik legerősebb egysége(nem lehet rá varázsolni sok élet erőset üt gyors)illetve a Manticore segítségével a játék végén erősek lehetünk.Nagyon jól lehet varázslót képezni közülük is Jeddite-t(feltámasztás varázslat) és Malekith-ot(Sorcery) emelném ki, illetve a  Mana Vortex segítségével a maximum varázspontjaik kétszeresével indulhatnak útra.Ezzel a várral a Capitol-Rusht ajánlom mivel ha valamilyen nagyobb szintű szörnyre rusholunk akkor jó eséllyel anyagi problémáink lesznek.

Fortress:Masszív vár ami a játék késői szakaszában egyszerűen brutális...Varázslónak itt főleg Andra és Styg képezhető viszont ennek a várnak csak 3 varázstorony építhető.Épületei nem drágák ahogy az egységei sem.Legfőbb erősségei a Chaos Hydra a Wywern és a Mighty Gorgon.A végjátékban ezekkel földbe lehet taposni az ellenfelet egy Haste spell segítségével(az egységek alapból nem anyira gyorsak viszont így azok lesznek).Javaslom a Capitol-rusht majd Wywern-rush a Gorgon kihagyásával utána Gorgon és végül Chaos Hydra.

Összességében természetesen nincs olyan hogy "legjobb vár" mindegyiknek van előnye és hátránya is , illetve ki-ki játékstílusán múlik ,hogy melyik a kedvence.Remélem segíthettem! :)